Alla inlägg under januari 2009

Av Teres - 9 januari 2009 21:15

Tindra sov inte så jättebra idag - men, lekte snällt istället :-)

Så hann med att sy byxorna iaf!


Mönstret är ifrån Ottobre, tygerna är ifrån Rosa Huset i Borlänge (köpt för x antal år sedan) å mudden är ifrån Stoff och Stil.


Tyckte modellen var lite smal - men hoppas att de passar ändå!

Av Teres - 9 januari 2009 12:33

Inte ville Tindra sova nått på förmiddagen inte....men, hon låg iaf å vilade i sin säng i en dryg halvtimme. Så jag hann sy sido och grensömmarna på alla byxorna iaf =)


Hoppas hon vill sova lite nu på eftermiddan - borde ju vara trött nu! Ska ut å traska en sväng så får vi se om hon somnar å jag få sy lite till kanske!

Av Teres - 8 januari 2009 21:11

Idag så har jag hunnit me då klippt ut en hel del!


Tindra sov 1,5h på förmiddagen och drygt 2 timmar på eftermiddagen! Så jag hann klippa ut 8 par byxor och 6 st munkajackor/tröjor!


Hoppas på att kunna börja sy imorn!

Av Teres - 7 januari 2009 21:14

Idag hann jag med att rita av 4 storlekar på byxor + munkjacka. Å ett tredje mönster (tröja) i 3 storlekar!


Det tar tid att rita - nu ritade jag ju en hel del då iofs. Men det är ju inte "bara" att sätta sig å sy! Sen ska ju det klippas ut också!


Tycker om att göra flera plagg samtidigt!

Av Teres - 4 januari 2009 21:19

Fick ju lov å prova byxorna på Tindra idag!

Hm, e sådär nöjd. De är lite vida i livet (har stramat åt dem lite här på kortet...)

Å sen så är de ju lite förlånga! Haha - jag som trodde de skulle vara för små nästan - då de är i 63cl å hon är 64cm nu! Men, de här kan hon nog ha ett bra tag till!

Av Teres - 3 januari 2009 21:16

Det blev ett par bruna hängselbyxor idag!


Tyget kommer ifrån mormors tyggömmor, å mönstret är ett omgjort Stil mönster (mama sytt åt mig på 80 talet)!

Av Teres - 3 januari 2009 20:36

Blev lite trött när jag såg röran i mitt rit och tillskärningsrum. Tyger överallt höll ju på att bli tokig när man klev in där och ville göra något motivationen sjönk snabbt då...


Så Magnus for iväg till Ikea (tur vi bor tio min därifrån!) och köpte en lagerhylla till mig! Blev superbra tycker jag!


   

Av Teres - 2 januari 2009 22:23

Idag så for vi drygt 16 mil till Söderköping för att besöka Jofotex!

Å det fanns en hel del där!


 Kom hem med två proppfylla kassar med tyger :-)


Jätte härlig velour! Blir nog några tuffa byxor av detta tror jag!


Så härliga trikåtyger!! Blir nog ett gäng tröjor!


Coola babymanschester tyger!! Funderade på nån klänning och byxor!


Utav de här flanelltygerna så blir det nog nån pyjamas å sen dreggelscarfar!


Faktist Magnus som valde detta tyg! Blir nog en mjukisdress!


Frotté aktiga tyger de rosa, det bruna är manschester! Blir nog också byxor av dessa!


Ja, om ni inte redan har förstått det så är det alltså till Tindras kläder som tygerna är :-P


Återkommer med kort när det har blivit något sytt!








Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Januari 2009
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards